Civilisatie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sina - WaarBenJij.nu Civilisatie! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sina - WaarBenJij.nu

Civilisatie!

Door: Sina

Blijf op de hoogte en volg Sina

16 Augustus 2010 | Australië, Darwin

Wat is het toch heerlijk om weer een normaal toilet, een douche, mobiel bereik en internet te hebben! De afgelopen twee weken heb ik gekampeerd. Nou ja, kamperen... Het was wel even wat anders dan het kamperen dat ik gewend ben. Laten we zeggen dat ik weer een ‘kampeer’ervaring rijker ben. Ik ben nu een expert in:
- Wildplassen. Het is soms nog best lastig om de juiste ‘boom’ te vinden, je schoenen droog te houden (bergafwaarts staan dus), de prikkende struiken te ontwijken en vooral niet proberen te denken aan de slangen, spinnen en andere insecten die er rondkrioelen. O ja, en om je wcpapier te begraven. Je wilt immers niet dat het in iemands gezicht waait...
- Slapen in swag. Een swag is een soort van slaapzak om je eigen slaapzak (zie foto's). Deze moet je pas uitrollen zodra je van plan bent te gaan slapen, tenzij je een bezoekje van slangen wilt ontvangen. Er zit een flap aan het hoofdeinde die je over je hoofd moet trekken. Ter bescherming van kou en muggen, zeer ongeschikt voor mensen met claustrofobie.
- Razendsnel van bikini naar gewone kleding switchen. Geen douche en daarom dus elke dag een ‘verfrissende’, soms bevriezende, duik in de pool’s van een Gorge. Ben inmiddels heel handig in het verkleden met sarong en zonder de rest van mijn kleding nat te maken.
- Het negeren van de vliegen. Op de een of andere manier zwermen ze altijd om je hoofd, zeer irritant. Of dat nou te maken had met het feit dat ik dagen niet gedouched had...
- Het vinden van het zuiden met behulp van het Southern Cross en Omega Centauri (oost en west blijft nog altijd rechts en links voor mij ;) ) Dit dankzij een twee uur durende, maar zeer geanimeerde astronomyclass in Karijini NP. Serieus, in de southern hemisphere is zoveel meer te zien!

En zo heb ik nog veel meer geleerd; een goed kampvuurtje stoken, het maken van cake op een kampvuur, typisch australische liedjes (‘Come to Australia, you might accidentally get killed’ is mijn favoriet. Is ook te vinden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=HmRexWQhs3M). Kortom, we kunnen stellen dat ik nu een ervaren bushcamper ben. :)

Na Exmouth was het kampeeravontuur begonnen. In Karijini National Park hebben we de ene Gorge na de andere beklommen. Een Gorge is een kloof waar een rivier door stroomt (aldus Wikipedia ;) ) Dus na elke klim ter beloning een duik in de rivier. Is ook wel nodig, want je bent roodbruin van al het stof (en ik maar denken dat ik lekker bruin geworden was). Na Karijini in Broome aangekomen. De stad van de parels. Heb de verleiding van deze prachtigheden kunnen weerstaan en op Cable Beach gelegen om bij te komen van het eerste deel van de tour.

Toen begon het echte hardcore kamperen in de Kimberley. Vaak vroeg naar je swag, slapend onder de prachtige sterrenhemel (hopend dat je ‘s nachts niet hoeft te plassen) en wakker worden terwijl de zon opkomt. We vertrokken om 6.30 uur en dus 5.30 uur op om te ontbijten en alles in te pakken. Wederom vele Gorges beklommen en gezwommen. Karijini was kindergarten in vergelijking met deze Gorges. Met je bikini aan, zaklamp op je hoofd, rugzak op je rug en je wandelschoenen aan (heb mij zelden zo onaantrekkelijk gevoeld, m'n uiterlijk verschijning heb ik dus maar snel opgegeven) waden we door rivieren, tunnels en nauwe gangetjes. Om uit te komen bij mooie, rustige watervallen en meertjes. Die waren de hike zeker waard!

Van de Kimberley naar Purnululu NP voor de Bungle Bungles. Mijn favoriet van het tweede deel van de tour! Om deze rotsformaties te bereiken gingen we over echte 4WD tracks. Dus door het zand, het water (krokodillen!) en de modder, terwijl wallabies en kangaroes (ook erg lekker op de barbie) wegspringen, eagles boven je hoofd vliegen en je de mooiste papegaaien ziet wegschieten.

Met een tussenstop bij Lake Argyle en Katherine Gorge zijn we in Darwin aangekomen. Moet zeggen dat ik gesloopt ben, maar zeker voldaan! Even twee dagen het relaxte Darwin verkennen en dan vertrek ik naar Kakadu NP voor wederom drie dagen bushcamp...

De foto’s staan weer op: http://picasaweb.google.nl/sinabosman1/BroomeToDarwin#

Verder wil ik jullie bedanken voor al de lieve mailtjes, reacties, smsjes etc. die ik elke keer krijg! Ik word er altijd erg blij van, dus keep them coming!

Heel veel liefs

  • 16 Augustus 2010 - 08:30

    Ron:

    Hoi Sien,

    ervaren bushcamper! Leuk om deze ervaringen op te doen. Ga vanavond je foto's bekijken (moet af en toe ook nog werken) en me een beetje inleven in je avonturen.

    Groet en kus Ron

  • 16 Augustus 2010 - 09:06

    Fem:

    OMG wat een actieveling ben je toch! Echt respect! Ik zou na stap 'wildplassen' al zijn afgehaakt ;)
    Fotos zien er weer prachtig uit. Succes en veel plezier met je volgende dagen bushcamp! (klinkt een beetje als bootcamp trouwens;))
    Liefs en tot mails

  • 16 Augustus 2010 - 09:10

    Nienke:

    Sien, Wat een prachtig verhaal weer! Houd ons op de hoogte, geniet lekker verder en doe voorzichtig :)

    Liefs Nienke

  • 16 Augustus 2010 - 11:11

    Emol:

    Lieve Sien!!
    Geweldig, blijf een beetje jaloersig! Maar zo leuk om je verhalen telkens weer te lezen, keep 'em coming too. Ik zal je vanmiddag missen met het modderworstelen, de ElCid is weer begonnen en zo ook de jaarlijkse werving van nieuwe rugbychicks. Blijf genieten en goed op jezelf passen! XX

  • 17 Augustus 2010 - 01:09

    Karen:

    Sina!
    heerlijk om over je kampeerervaringen te lezen, ik leef met je mee!! heb inmiddels ook kennisgemaakt met de Outback,de Swag en meerdere dan wel niet levensgevaarlijke slangen.. Goed dat je alles hebt overleeft. Kakadu is trouwens een eitje vergeleken bij echt kamperen dus dat komt goed. Dat je na kakadu naar Bali gaat ben je voor t gemak zeker vergeten;)vind je nog steeds niet zielig dus!
    Ik ga alweer bijna naar nederland dus dan zal ik je even 'echt' mailen. Geniet ervan meisje! X

  • 17 Augustus 2010 - 20:01

    Hannie Van De Giesse:

    Prachtige foto's Sina!!
    Petje-af voor alles wat jij onderneemt.
    Groetjes, geniet van alles en tot de volgende keer,
    Hannie

  • 18 Augustus 2010 - 08:01

    Mo:

    Lieve Sinaii,

    Plezier met je volgende bushcamp! Geweldig.
    X

  • 18 Augustus 2010 - 13:57

    Geerte:

    He Zus!

    Wat een bekende foto's!...Afzien maar tergelijkertijd zo cool dat bushcamping!...
    Al schorpioenen in je schoenen gevonden? Of gewekt door een kudde schapen?
    Alles kan in Aussie!

  • 19 Augustus 2010 - 16:02

    Syts:

    lieve sina, klinkt geweldig, ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.. what's next? aantal dingen ook erg herkenbaar na mijn hiking omgeving pokhara vanmiddag afgerond!...
    veel liefs syts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Part Deux

Tijd om de rest van de wereld te verkennen. Op naar Azië en verder Down Under!!

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Home sweet home

19 September 2010

In het ziekenhuis

03 September 2010

Bali

16 Augustus 2010

Civilisatie!

30 Juli 2010

Wild Wild West(coast)
Sina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 29565

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 18 November 2007

Mijn eerste reis

08 Februari 2010 - 30 November -0001

Part Deux

Landen bezocht: