Wild Wild West(coast) - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Sina - WaarBenJij.nu Wild Wild West(coast) - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Sina - WaarBenJij.nu

Wild Wild West(coast)

Door: Sina

Blijf op de hoogte en volg Sina

30 Juli 2010 | Australië, Exmouth

Oi Oi Oi!

Ben inmiddels al weer een tijdje in Western Australia! Heb de eerste 1,5 week in Scarborough Beach doorgebracht. Zeg maar het Scheveningen van Perth. Op zich was er niet zo veel te beleven in Perth, maar de sfeer is heel relax en laid-back. Heb mijn dagen daar voornamelijk doorgebracht met het bekijken van de stad, picknicken in Kings Park, slenteren door Fremantle (schattig stadje ten zuiden van Perth) en surfen. Helaas ben ik daar gauw weer mee gestopt na het zien rondzwemmen van een zeer verdachte vin... Durfde dat niet risico niet meer te nemen, na alle pech die ik heb gehad!;)

Hierna ben ik begonnen met m'n tour langs de westkust. Over de ellelange, rechte wegen met 'permanently sleeping' (dode) kangaroes erlangs, door de rood gekleurde landschappen. We beten de spits af met de Pinnacles in Nambung National Park. Daarna een pittige hike door de gorges in Kalbarri NP. Daar door Nature's Window getuurd en de zonsondergang op Shell Beach bekeken. Dit is het enige strand ter wereld dat volledig uit schelpen bestaat. In Shark Bay dolfijnen gespot en 3,5 miljoen jaar oude Stromatolites in Hamelin Pool aanschouwd (guess what? Die staan ook op de werelderfgoedlijst)
En toen werd het tijd voor het mooiste wat ik tot nu toe down under gezien heb: het Ningaloo Reef! In Coral Bay heb ik gesnorkeld met schildpadden, reef sharks, stingrays (dat beest dat Steve Irwin fataal werd) en Manta Rays. Hier hadden we een gelukje mee, want wij zagen er maar liefst drie! Normaal leven deze 3 meter brede beesten alleen en nu aanschouwden we een strijd om een paringssessie tussen twee mannetjes om een vrouwtje. Geweldig!

Op het moment vertoef ik in Exmouth. Vandaag weer gesnorkeld in Ningaloo Reef. Kan geen genoeg krijgen van het prachtige koraal, de schildpadden en mooie vissen... En zojuist heb ik op de teruweg mijn eerste (levende) kangaroe gezien! :)
Morgen gaan we de outback in. Vier dagen afgesloten van de buitenwereld, geen douche en buiten slapen onder de sterrenhemel. Lekker k(r)amperen!

Foto's verschijnen na de outback.

Heel veel liefs!

  • 30 Juli 2010 - 14:01

    Ron:

    Tja, om jaloers te worden.
    Zit hier met Geerte en Riet op
    terrasje vd Zijlstroom. Ook lekker maar heel andere orde. Ben benieuwd naar de foto's. Gaan je nig duiken?

    Veel plezier in de outback!


  • 30 Juli 2010 - 15:20

    Geerte:

    hmmm, jaloers worden we hier zeker van...het wordt steeds duidelijker...ik moet en zal een keertje terug naar Australië gaan! Het Ningaloo Reef moet bezocht worden.
    Zag er zeker wel typisch uit die Stromatolites? Dat vond ik tenminste...
    Oh zus..het kriebelt weer fantastisch...liefs en een knuffeltje van Geerte en Janneke

  • 30 Juli 2010 - 15:20

    Geerte:

    Het terrasje van de Zijlstroom...was wel heel lekker hoor!

  • 01 Augustus 2010 - 08:18

    Fem:

    Hee sien,
    klinkt weer echt fantastisch! Wel weer een beetje risicovol, snorkelen met stingrays, maar ok..;-) Gaaf dat je die Manta Rays hebt gezien!! Sterkte met kreperen en we mailen snel weer. Dikke kus

  • 05 Augustus 2010 - 18:36

    Geerte:

    Ik heb net je onwijs tegek gave foto's zitten kijken, ik krijg meteen nog meer kriebels en heimwee naar Oz dan ik al had...oef! Jij bofkont!

    kusje van Janneke!

  • 14 Augustus 2010 - 17:36

    Piet Peet:

    ik heb gistren op de verjaardag van oom Kees met je vader over je reis gepraat. Het heeft mij nieuwsgierig gemaakt en daarom lees ik je reis verslagen. Je hebt wel van alles meegemaakt!..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Exmouth

Part Deux

Tijd om de rest van de wereld te verkennen. Op naar Azië en verder Down Under!!

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Home sweet home

19 September 2010

In het ziekenhuis

03 September 2010

Bali

16 Augustus 2010

Civilisatie!

30 Juli 2010

Wild Wild West(coast)
Sina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 29562

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 18 November 2007

Mijn eerste reis

08 Februari 2010 - 30 November -0001

Part Deux

Landen bezocht: