Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sina - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sina - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Sina

Blijf op de hoogte en volg Sina

03 September 2010 | Indonesië, Kuta

Hallo!

Aangezien ik geen genoeg kon krijgen van kamperen, ben ik ook gaan kamperen in Kakadu NP. Als volleerd kampeerder sliep ik ook dit keer weer in mijn swag onder de sterrenhemel. Alleen waren de omstandigheden hier wel anders: snikhitte en heel veel insecten/muggen. Na een helse nacht werd ik wakker op een kussen bezaaid met kleine zwarte vliegjes en een dikke bovenlip (allergische reactie op een muggenbeet). Niet echt relax dus. Maar heb alsnog harstikke genoten van de vogels, crocs, aborginal rock art en gorges in het prachtige Kakadu. En uiteraard ben ik de nacht daarna gewoon in een tent gaan liggen :)

Van Darwin ben ik toen naar Bali gevlogen. Ik had een combinatie van vliegtickets geboekt in Nederland, waaronder dit ticket dus. Toch een beetje zonde om dat vliegtuig zonder mij te laten vertrekken ;) Ja, het reisvirus zit er weer goed in! De eerste paar dagen heb ik in Kerobokan verbleven, een schattig dorpje ten noorden van party-hardy oord Kuta. Hier heb ik de liefde voor scooters weer hervonden. Op mijn roze scooter crossde ik tussen de rijstvelden door, langs tempeltjes op zoek naar een mooi strand. En die zijn niet zo moeilijk te vinden hier op Bali! En saai is het er nooit. Ik heb al vele ceremonies op het strand zien plaatsvinden (waaronder ook een begrafenis, was heel apart). En daarnaast zijn alle surf dudes natuurlijk ook niet vervelend om naar te kijken ;)

Na een paar dagen is Marieke, een vriendin uit NL, mij komen opzoeken. Samen zijn we naar Ubud vertrokken, het culturele centrum van Bali. Onze dagen hebben we gevuld met veel sightseeing en uitstapjes: Monkey Forest, markten, uiteraard vele tempels, de vulkaan Batur, koffieplantage en de rijstvelden in Tegalalang. Na die drukke dagen zijn we wezen bijkomen op de Gili eilanden. Klinkt heel exotisch en dat was het ook! Drie bounty eilanden met uitzicht op Lombok... Al gauw kwamen wij er achter dat hier niet veel te doen was. We hebben in twee uurtjes Gili Trawangan rondgefietst. Alhoewel, fietsen kunnen we het niet noemen, het was namelijk vooral ploeteren door het zand. Een afrader voor op het heetst van de dag kan ik je vertellen. Op de eilanden zijn geen auto's of scooters te vinden. Dus lekker ouderwets met fiets of paard en wagen. Ook is er geen politie en dus staat de mushroombar duidelijk aangegeven. Toch een beetje typisch... De paddo's hebben wij gelaten voor wat het was en hebben ons vooral bezig gehouden met snorkelen, want de onderwaterwereld is hier prachtig!

En time flies when you're having fun. Natuurlijk wouden we ook onze surfkunsten uitproberen en daarom terug naar Bali. Het is duidelijk dat dit eiland het mekka van het surfen is. Er gaat geen scooter voorbij zonder surfplank. Wij dachten op beginnersstrand Kuta te beginnen. Helaas waren de golven die paar dagen net heel erg hoog en wild en zooo goed zijn wij ook weer niet. We hebben de surfplank dus maar verruild voor een handdoek en zijn naar 'echte' surfers in Uluwatu gaan kijken. Dachten we even cultureel te doen en de tempel in Uluwatu te bekijken, werden we letterlijk aangevlogen door wilde apen. Tip: draag geen zonnebril.
Verder is Kuta, zoals ik al vermelde, een party-hardy oord en aangezien wij niet echt vies van een feestje zijn, hebben wij daar ook heel erg van genoten.

Vandaag is het alweer de laatste dag. Marieke zit als het goed is in het vliegtuig naar NL. Ik heb vandaag toch nog gesurfd (condities waren een stuk beter dan voorgaande dagen) en vanavond vertrek ik met mijn touwhaar (m'n kapsel heb ik maar opgegeven) naar Melbourne. En daar laat ik de backpack even voor wat het is en gaan we hopelijk snel aan het werk.

Tot de volgende keer!

Foto's: http://picasaweb.google.nl/sinabosman1/Bali#

Veel liefs

  • 03 September 2010 - 08:13

    Ron:

    Hoi Sien,

    je verslag is weer om van te watertanden. Bali is dus erg leuk. Ben benieuwd naar foto's of zijn die er bij ingeschoten?
    Je zus zit met man en kind in Noorwegen en wij gewoon in NL aan het werk (maar wel mooi weer nu).

    Kus en groet,
    je paps.

  • 03 September 2010 - 08:15

    Ron:

    effe niet opgelet (doe het ook tussen werk door) - prachtige foto's op picasa!

    Ron

  • 03 September 2010 - 08:54

    Marieke:

    Wow, toch nog gesurfed, jaloers! Sta nu wortel te schieten op KL airport (6 uur overstap) en ik wil terug!!
    x Marieke

  • 03 September 2010 - 11:11

    Soof:

    Hee stoere kampeerder/surfster/reizigster! Leuk weer je verslag te lezen.. Ik wil ook weer naar Azie! Ik ga hier wel beginnen aan een surfcursus ben benieuwd. Wie weet kunnen we Scheveningen ooit onveilig maken met onze boards ,) Ik ga nu je foto´s bekijken (vast weer prachtige plaatjes om weer lekker jaloers van te worden!) Geniet en succes in Melbourne! XXX

  • 03 September 2010 - 16:00

    Fem:

    Sien!! Thnx voor je kaart, kan ik leuk bij de andere zetten, kan ik zo een verzameling beginnen ;)
    Klinkt allemaal weer fantastisch trouwens! En wat een superfotos, wil ik ook heen als ik dat zie(als ik een sponsor kan vinden;)) Leuk dat je ook hebt gesurfd en gescootered. Hier is het nu weer een beetje opgeklaard na een hele poos regen.. We mailen snel weer! X

  • 03 September 2010 - 16:16

    Manon:

    Heee sien, lekkere verhalen hoor. Surfen, party'en, zon.. Celebrating the good life! Suc6 en plezier in Melbourne dan weer. Liefs

  • 03 September 2010 - 17:05

    Martine:

    OMG eindelijk af van al die huid issues.... kom je nu terug met touwhaar. Zo blijf je bezig he ;-) Schitterende foto's op je picasa trouwens, jaloersmakend. Succes met het vinden van een job in Melbourne! xx

  • 04 September 2010 - 05:08

    Sytske:

    ha sina, wat een geweldige bestemming weer. Ik ben jaloers op de mooie plaatjes en stranden! Succes met het vinden van werk, hoop dat registratie inmiddels gefixt is. Ik ga morgen richting India en keep you posted. Veel liefs Syts

  • 04 September 2010 - 13:12

    Mo:

    Wauw, wat een fantaschtisch exotische foto's! Heerlijk.
    Sinai, veel plezier! X

  • 05 September 2010 - 09:36

    Lin:

    Sien, het is officieel: Bali is de hemel op aarde! Die foto's zijn zo mooi, wat een paradijs! Echt heel erg gaaf. Ook echt leuk dat je vriendin over is gekomen, wel gek zeker om weer iemand van 'thuis' te zien? Hier alles goed. Had je nog een korte update gemaild, maar ik kan me voorstellen dat die misschien is verdwenen in de Forca stortmail:)! Ik ga iig over 4 dagen naar Amerika met Mike, ook heeeel veel zin in! Ik hou je op de hoogte!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Part Deux

Tijd om de rest van de wereld te verkennen. Op naar Azië en verder Down Under!!

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2010

Home sweet home

19 September 2010

In het ziekenhuis

03 September 2010

Bali

16 Augustus 2010

Civilisatie!

30 Juli 2010

Wild Wild West(coast)
Sina

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 29562

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 18 November 2007

Mijn eerste reis

08 Februari 2010 - 30 November -0001

Part Deux

Landen bezocht: